onsdag 25. november 2009

Julen er rett rundt hjørne....

Straks er julen her, mindre enn 1 måned til faktisk...
På tide å lete frem julepynten, bake julekaker, finne fineklær til barna, handle inn julegaver til store å små..
Mange ser på forbredelsene til julen som stress... Len deg tilbake, kos deg med dine nærmeste og kos det i førjuls forbredelsene...

Tenn mange lys i stua, kansje tenn opp kongerøkelse, fyr i peisen, lag noe gløgg og bare kose seg... Er jo det man skal gjøre før jul..
Ikke stresse og bli irritert på personen forann deg i køa som ifølge deg tar ALL for lang tid, eller bli hissig på veien for alle er jo bare noen inkompitente sjåfører, untatt deg da!!!

Tenk tilbake når du var liten, hva er dine beste minner fra jul? Vil du ikke lage dine tradisjoner for dine barn, som de kan tenke på når de blir voksne og får sine egne barn?? Og at de gleder seg til jul, for da koser helle familien seg sammen? :))

Tradisjoner er viktige mener jeg... Og både jeg og Jørn er fast bestemt på at Anette og Tuva skal ha gode minner fra jula...
Pynting av hus, all kosen med forbredelsene, når de våkner på julaften og de får gå i pysjen hellt frem til middag, se på nattbordet når de våkner og se julestrømpa FULL av godteri.. Komme springende inn til oss og vekke oss, så krypper vi alle fire opp i sofaen og ser på tegnefilm og Askepott og de tre nøttene, før jeg begyner på middagen...:)
Mens de fortsetter å kose seg, og skal ikke gjøre noe.. (om de ikke vil)...
Når vi pakker opp pakkene gleder jeg meg til å se ansiktet deres når de får det de har ønsket seg mest:)
Og Athella også skal jo få en gave, selv om hennes mest perfekte gave er å rive all papire i stykker... Da er vår lille hund hellt i himmelen...

Sånne ting ser jeg frem til, og det er sånne ting vi kommer til å gjøre....

Jeg håper at dere koser dere i førjula og i jula, håper den blir fyllt med mange gode minner... :))


GOD JUL OG GODT NYTT ÅR ! !
HILSEN ELLEN, JØRN, ANETTE, TUVA OG ATHELLA!!!

1 kommentar:

L!$b£th sa...

Som om jeg skulle skrevet det selv!!! Julen er barnas høytid - og det skal den fortsette å være :)